Terapia manualna

Wspomaganie leczenia narządów ruchu, w szczególności kręgosłupa i stawów.

Fizjo Park - Centrum Aktywnej Fizjoterapii

Czym jest terapia manualna?

Terapia manualna to naturalna metoda leczenia i diagnostyki wykorzystywana w dysfunkcjach aparatu ruchu dotyczacych mięśni, powięzi, stawów, więzadeł czy kręgosłupa. Do badania i terapii wykorzystywane są przede wszystkim ręce, odpowiednio dobrana technika i siła. Rodzajów terapii manualnej jest bardzo wiele a fizjoterapeuci w swojej praktyce nie rzadko stosują kilka z nich w zależności od wyników wywiadu i badania.
W skład terapii manualnej wchodza m. in:
-neuromobilizacje
-masaż poprzeczny
-masaż funkcjonalny
-manipulacje stawów
-mobilizacje
-masaż tkanek głębokich
-stretching
Teresa KokoszkaTeresa Kokoszka
17:03 18 Jan 22
Fizjoterapia na wysokim poziomie. Mega zgrany zespół świetnych fachowców. Dzięki nim można stanąć szybciej na nogi niż nam się wydaje. Pani Małgosia, Ania i Natalia dają z siebie wszystko. Pan Jakub również.
Klaudia FraczekKlaudia Fraczek
00:01 28 Nov 21
Z całego serca polecam! Moim zdaniem nie mają sobie równych, a fizjoterapeuci to specjaliści w swoim fachu. Jestem zachwycona. Bardzo mi pomogli.
Marcin99Marcin99
20:00 24 Nov 21
Gorąco polecam to miejsce 🙂 Profesjonalne i indywidualne podejście do każdego pacjenta. Pani Ania jest pełna cierpliwości, spokoju, zaangażowania oraz ogromnej wiedzy. Jeśli ktoś szuka dobrego fizjoterapeuty, to nie widzę innego kierunku niż Fizjo Park 🙂
Paweł DąbrowskiPaweł Dąbrowski
10:01 18 Nov 21
Trafiłem do nich z trzema wysuniętymi dyskami, polecam serdecznie, moment postawili mnie na nogi, obsługa mega profesjonalna, Pani Ania podchodzi do tematu z wielkim profesjonalizmem i nie tylko pomaga ale wszystko cierpliwie tłumaczy. Cieszę się że oddałem się w jej ręce 🙂
Wiktoria WiteckaWiktoria Witecka
10:31 25 Aug 21
Bardzo polecam! Zmagam się z częstym bólem pleców spowodowanym siedzącą pracą. Po wizycie u Pana Jakuba i terapii manualnej ból znacznie ustąpił. Dodatkowo Pan Jakub zaproponował mi zestaw ćwiczeń, które mogę samodzielnie wykonywać w domu w celu wzmocnienia mięśni pleców - od momentu, gdy zaczęłam je regularnie wykonywać, ból przychodzi znacznie rzadziej i nie jest tak intensywny, jak kiedyś.Wizyta w FizjoParku to czysta przyjemność - profesjonalne podejście do pacjenta oraz bardzo miła atmosfera. Na pewno odwiedzę to miejsce ponownie 🙂

Wskazania do stosowania terapii manualnej

- bóle w stanach ostrych oraz przewlekłych
- ból występujacy w okolicach stawu, mięśni
- skręcenia
- uczucie niestabilności
- ostroga piętowa
- dyskopatia
- rwa kulszowa
- zmiany zwyrodnieniowe
- wady postawy
- bóle głowy
- refluks

Jak wygląda zabieg terapią manualną

W zależności od rodzaju dolegliwości terapia manualna może wyglądać nieco inaczej w przypadku różnych pacjentów. Zasadniczo jednak pacjenci siedzą lub kładą się na leżance. Zwykle praca rehabilitanta polega na szybkich i zdecydowanych uciśnięciach poszczególnych punktów na kręgosłupie. Często zdarza się, że podczas zabiegu terapii manualnej można usłyszeć charakterystyczny dźwięk łamania lub chrupnięcia. Nie jest to objaw, który powinien nas zaniepokoić. Dźwięk ten jest spowodowany przesunięciem powierzchni stawowych na właściwe miejsce lub usunięciem powietrza, które znalazło się pomiędzy kośćmi.

Jak przygotować się do wizyty

Terapia manualna nie wymaga specjalnych przygotowań, aczkolwiek udając się do rehabilitanta, warto mieć ze sobą wyniki badań kręgosłupa, szczególnie rezonans magnetyczny oraz zdjęcia rentgenowskie. Pierwsza wizyta służy przede wszystkim ocenie stanu zdrowia pacjenta. Osoba prowadząca terapię robi to nie tylko na podstawie dostępnych badań, ale także obserwacji, w jaki sposób chory się porusza, stoi oraz zmienia pozycję ciała.

Zadzwoń teraz

Kto wykonuje zabieg terapii manualnej

Absolwent Fizjoterapii AWF w Poznaniu. Jest trenerem medycznym, certyfikowanym terapeutą wg. koncepcji modeluzniekształcenia powięzi (FDM. By zniwelować ból, podczas pracy z urazami pacjentów wykorzystuje masaże tkanek głębokich oraz zajmuje się terapią blizn. W swojej pracy zawodowej poza gabinetem, wykorzystuje trening oparty na systemach mięśniowo - powięziowych, ponieważ wierzy, że bardzo dobrze wzmacnia ciało oraz poprawę funkcjonalność człowieka. Wśród pacjentów promuje profilaktykę zdrowym ruchem.